Hogyan segítik az illusztrációk a kommunikációt?

Évek óta cégünk készíti a Direktor vállalairányítási rendszert bemutató grafikákat. Részlet egy interjúból, melyet ügyfelünk a TR-Soft készített a Direktor vállalatirányítási szoftverük bevezetése kapcsán Szatmári Norberttel, a KÉSZ-GÉP Kft. ügyvezetőjével: „…Nagyon szeretem a Direktor rendszer kezdő képernyőjét, ahol mindenki szépen dolgozik az irodában vagy kint az üzemben, és az ügyvezető pedig gyönyörű szép öltönyben csak hátradől, és figyeli a rendszerből a folyamatokat. Ez egy jó leegyszerűsített kép, ami egyben jól össze is foglalja azt, hogy miről is szól ez a rendszer…”

A teljes interjú itt olvasható: https://trs.hu/2023/03/22/interju_2_keszgep/

Az üzleti célú illusztrációk jellemzően játékos grafikák, melyek segítségével vállalkozása barátságosabbnak tűnik, és amik emészthetőbb módon közvetítenek céges tartalmakat. Az illusztrációk meggyőzhetik, tájékoztathatják és befolyásolhatják ügyfeleit és leendő vásárlóit. Javíthatják a márkaüzeneteket, és segíthetnek vállalkozáshoz pozitív emocionális tartalmakat kötni.

Ha azt kérdezzük, hogyan tűnik ki vállalkozása egy zajos piacon?

Arra válasz az illusztráció, mint vizuális marketing eszköz. Ami egyre fontosabb, mert élményszerű történetmesélést kínál, amit az emberek hamarabb feldolgoznak és jobban emlékeznek a látványra, mint a szavakra.

Valójában a kutatók felfedezték, hogy az emberek csak körülbelül 10%-ára emlékeznek azoknak az információknak, amelyeket a marketingesek mutatnak nekik.

De ha ezt az információt vizuális elemekkel párosítják, ez a szám 65%-ra ugrik. (forrás: https://brainrules.net/vision/

Ez azt jelenti, hogy egy illusztráció ötször nagyobb valószínűséggel emlékezhet a márkára vagy a marketingüzenetben szereplő konkrét cselekvésre való felhívásra.

És ha ez nem győzné meg, ez a statisztika talán: az illusztrációk hatékonyságával foglalkozó kutatás szerint az emberek 323%-kal jobban követik az utasításokat illusztrációkkal, mint az illusztrációk nélküli utasításokat. (forrás: https://link.springer.com/article/10.1007/BF02765184

Ez pedig több eladást és több bevételt jelenthet vállalkozása számára.

 

május 31. 2023.
Posted by Tóth Avanti Péter